تبلیغات
فرق و ادیان شافعی حنفی شیعه مالكی دواعش American dollars against Shia - حدیث افتراق
چهارشنبه 1395/05/6

حدیث افتراق

• نوشته شده توسط: به لطف مولی هدایت شدم

مسأله ششم

در رابطه با قضیه قرطاس که این واقعا خیلی واضح و روشن است که اصلاً من نمی دانم که چه بگویم برای بینندگان عزیز، پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم می گوید قلم و کاغذی بیاورید تا من چیزی بنویسم می گوید :

هَجَرَ رسول اللَّهِ

صحیح بخاری - ج ۳ - ص ۱۱۱۱ - حدیث ۲۸۸۸

در روایت دیگر از قول خلیفه دوم

قال عُمَرُ إِنَّ النبی غَلَبَهُ الْوَجَعُ

پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم این حرف هایی که می زند در اثر بیماری است

وَعِنْدَنَا كِتَابُ اللَّهِ حَسْبُنَا

کتاب خدا نزد ما هست بس است

صحیح البخاری  - ج 1 - ص 113

مگر کتاب خدا نمی گوید

مَا آَتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا

سوره حشر- آیه ۷

مگر همین قرآن نمی گوید

أَنْزَلْنَا إِلَیْكَ الذِّكْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَیْهِمْ

سوره نحل - آیه ۴۱

مگر همین قرآن نمی گوید

َمَنْ یَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَیَتَعَدَّ حُدُودَهُ یُدْخِلْهُ نَارًا

سوره نساء - آیه ۱۴

ببینید کار به جایی می رسد که ابن عباس می گوید :

إن الرزیة كل الرزیة ما حال بین رسول الله وبین أن یكتب

البدایة والنهایة - ج ۵ - ص ۲۵۱

صحیح البخاری - ج ۶ - ص ۲۶۸۰

تمام مصیبت جهان اسلام از اینجا شروع شد که نگذاشتند پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم این وصیت نامه را بنویسد .

 در کتاب النهایه می گوید  این هجَر یهجِر اهجار یک فحش است و هذیان گفتنی است و می گوید :

والقائل كان عمر

و اون کسی که این نسبت هذیان را به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم داد خلیفه دوم بود

و لا یظن به ذلک

گمان نمی رفت ایشان همچین حرفی زده باشد

النهایة فی غریب الحدیث والأثر - مجد الدین ابن الأثیر - ج 5 - ص 246

  آقای بدرالدین عینی شارح صحیح بخاری می گوید

هذه العبارات كلها فیها ترك الأدب والذكر بما لا یلیق بحق النبی

   تمام این عبارت هایی که ذکر کردند

أن الرجل لیهجر

أهجَرَ

غلبه الوجع

حسبنا کتاب الله

تمام این ها بی ادبی و خلاف ادب است و اون ادبی که باید در برابر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم اعمال می‌شد، نکردند و این تعابیر لایق و شایسته پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نیست .

ولقد أفحش من أتى بهذه العبارة

و اون کسی که این عبارت را آورده در حقیقت فحش داده و جسارت کرده به نبی مکرم

عمدة القاری  - ج 14- ص 298

روایتی را صحیح بخاری آورده و به ما هیچ مربوط نیست از أبوهریره است که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم می گوید فردای قیامت اصحاب من را می آورند و نمی گذارند که طرف حوض بیایند و از حوض طردشان می کنند

فقال هَلُمَّ  

فقلت أَیْنَ

کجا می برید صحابه من را

قال إلى النَّارِ والله

این ها را به طرف آتش جهنم می بریم به خدا سوگند

قلت وما شَأْنُهُمْ

اینها مگر چه گناهی کردند ؟

قال إِنَّهُمْ ارْتَدُّوا بَعْدَكَ على أَدْبَارِهِمْ القهقری

اینها بعد از رحلت تو مرتد شدند و به همان دوران جاهلیت بازگشتند، دوباره دسته دیگر می آورند به همین شکل، دسته دیگر می آورند به همین شکل، بعد پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم می گوید :

فلا أُرَاهُ یَخْلُصُ منهم إلا مِثْلُ هَمَلِ النَّعَمِ

از صحابه من از جهنم خلاصی نمی یابد مگر یک عده ای اندک

صحیح بخاری - ج ۷ - ص ۲۰۷ - حدیث ۶۵۸۷

صحیح البخاری - ج ۶ - ص ۲۶۲۹ - بر مبنای جامع الکبیر

خوب این که دیگر کتاب بحارالانور که نیست که بگویید روایات ضعیف آورده است و کافی هم نیست که بگویید جسارت به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم کردید جسارت به صحابه کردید این کتاب خودتان است  

حتی این که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمود :

ما انا علیه الیوم و اصحابی

این تقیید به اینکه راه من و صحابه امروز راه نجات است که در مستدرک ما نقل کردیم. شاید همه اینها اشاره به همین باشد این روایت دارد زیر و بم تمام قضایا را می زند و ما به ذهنمان می رسد که این روایت اولاً شاید ساختگی باشد و فرضا هم صحیح باشد با واقعیت تاریخی نمی تواند تطبیق کند ، ما در جلسه گذشته ادله شیعه را هم که می گویند راه شیعه راه فرقه ناجیه است بیان کردیم و روایاتش را هم ما می خوانیم ، باز عزیزان بیننده چه شیعه چه سنی و چه وهابی را به قضاوت و داوری فرا می خوانیم .

بیننده : امیر از امارات

 قبل از هر چیز من دعا می کنم به حق پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه اطهار که انشاءالله این مباحث و این مناظرات مقدمه ظهور آقامون باشد ، در مورد مبحث امشب ۲ تا مطلب داشتم . من نکته ای دارم درباره این تفکری که اهل سنّت دارند نسبت به صحابه ظاهراً اهل سنّت هر شخصی را که زمان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم حضور پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم رسیده باشد او را صحابه می نامند بدون اینکه بخواهند قید و شرطی بگذارند من امروز یک برنامه ای را در شبکه کلمه می دیدم خیلی تعجب کردم خدا شاهد است مو به تن آدم سیخ می شود وقتی این مطلب را آدم می شنود که می گویند خداوند برای معاویه در بهشت مقامات و درجات گذاشته و یک قسمتی از بهشت هم برای معاویه شده ظاهرا ، معاویه ای که خودش و پدرش در مقابل رسول اکرم و حضرت علی ایستادند در مقابل مسلمانان ایستادند ، خودش در مقابل حضرت علی ایستاد در مقابل امام حسن علیه السلام ایستاد، پسرش در مقابل امام حسین علیه السلام ایستاد و عجیب ترین چیزی که امروز از این شبکه شنیدم این بود که امام حسین علیه السلام بر یزید خروج کرد و این حرف واقعا خیلی جالب بود برای من ، امام حسینی که فرزند پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم است و جزو اهل بیت است و آیه برایش نازل شده و سرور جوانان بهشت است، آمده خروج کرده در مقابل صحابه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم یا در مقابل دین اسلام ، و این دو مطلبی بود که من می خواستم بگویم . خیلی وقت شما را نمی‌گیرم ، درورد بر شما یا حق .

بیننده : اثنی عشری از خوزستان

الحمدلله و المنة خداوند منت می گذارد بر ما و ما دوباره جمال زیبا و ملکوتی و سرحال ایشان را مثل همیشه می بینیم در مبارزه با شرک زمان و دفاع از اهل بیت .

عرض شود حاج آقا از محضر شما عذر می خواهم همیشه اهل بیت مظلوم بودند شما هم که وابسته به آنها هستید مظلوم واقع می شوید اخیراً من یک برنامه ای داشتم با این شبکه ای که خود را به اسلام و شیعه می داند من هیچ حرفی نمی زنم که بی ادبی باشد ، منتهی اخیراً که جنابعالی تشریف نداشتید ایران توی این دو هفته من تماسی گرفتم به خاطر اینکه وظیفه خودم می دانستم به خاطر مطالبی که یک مقداری از سهم امام و خمس و یک مقداری هم قرض به ایشان داده بودم که قابل توجه هم بود این پول ، ایشان یک مدرک قلابی فرستادند که در حقیقت این کارشان اهانت است و به این دلیل من خدمت جنابعالی زنگ زدم چون نمی گذارند ما صحبت کنیم و صدای ما را قطع می کنند مخصوصا این هایی که زنگ می زنند به این شبکه و خود را شیعه می نامند گول این آقا را نخورند همین طور که بنده گول ظاهر فریبنده ایشان را خوردم یک مدرکی فرستاد دال بر رسید پول بنده که از آیت الله العظمی سیستانی بودند که تقلبی بود من خواستم شما یک داوری بفرمایید بین من و این شبکه که بدانند مردم واقعا که این شبکه دارد تبر به ریشه اسلام می زند به نام اسلام و دارد آب به آسیاب دشمن می ریزد در این دنیای وا نفسای آخر الزمان ، اگر لطف بفرمایید در این رابطه صحبت کنید بنده تمام مدارک را هم دارم و تمام مردم دنیا هم بشنوند که این آقا خودش را اول که آمد شبکه را گذاشت وابسته به تمام علماء و مراجع می دانست ولی متاسفانه ما می بینیم که دستش رو شد و چه منافقانه ، متاسف هستم من برای ایشان و این پول را هم راضی نیستم و خواهش می کنم اگر صدای من را می شنود این پول برای امام زمان است و بقیه هم قرض است اون را برگرداند . خدا خیرتان بدهد . صدای بنده را به گوش دنیا برسانید .  

بیننده : احمد از سنندج (اهل سنّت )

ببخشید من از منطقه کردستان مزاح می شوم  از زمان بچگی تا به الان از آخوندهای خودمان این را شنیدیم که یزید قاتل امام حسین علیه السلام بوده و نوه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را به شهادت رسانده و حالا این سلفی و وهابی ها که آمدند به این یزید قاتل امام حسین علیه السلام می گویند رضی الله عنه و از وقتی اینها را گفتند من کم کم شک کردم که حضرت علی در مسأله خلافت اول نشد دوم هم نشد سوم هم نشد باید حتماً آخر باشد این از این ، و این دین من در آوردی این سلفی و وهابی ها همین جوری هستند . عربستان فکر می کند اگر انقلاب اسلامی شود در کشور های عربی همه شیعه می شوند ، نه این انقلاب ها اگر ما را شیعه کردند شما را هم شیعه می کند . اینها در مقابل یک دین من درآوردی را درست کردند به اسم سلفی و  وهابیت که همه را مورد تهدید و کشت و کشتار که در افغانستان و جاهای دیگر می بینیم و اینها همه توسط همین ها است .

مجری :

ما ممنونیم و واقعا ما به این خاطر صف برادران اهل سنّت و سلفی ها و وهابی هایی که واقعا جزء هیچ فرقه ای نیستند را جدا می دانیم و ما اصلاً جزء اسلام هم شک داریم که باشند . واقعا همین طوری که شما می فرمایید ما اینها را جدا میدانیم و اینها یک دین من در آوردی دارند و به قول حاج آقای ما از پیروان همان بنی امیه و ملعونه در قرآن هستند که وقتی از یزید بحث می کنند که در مقابل امام حسین علیه السلام نوه رسول خدا است و سید اهل جنت است می آیند و به او رضی الله عنه می گویند و اینکه امام حسین علیه السلام خروج و قیام کرده بر خلیفه و مطالبی که واقعا هیچ سنی هم قبول ندارد خیلی ممنون از این تفکر شما .

بیننده : بیرامی از تبریز

ببخشید بنده مزاحم شدم که یک روایت مهمی را بخوانم البته ۲ روایت مهم که یکی از مسند احمد است و دیگری از انساب الاشراف بلاذری ، یکی گفته حضرت عبدالله بن عباس رضی الله عنهما است که می فرماید اون صفت اصلی اون اقوام و فرق هالکه تبعیت از شیخین است و این در مسند احمد است که :

بن عَبَّاسٍ قال تَمَتَّعَ النبی فقال عُرْوَةُ بن الزُّبَیْرِ نهى أبو بَكْرٍ وَعُمَرُ عَنِ الْمُتْعَةِ فقال بن عَبَّاسٍ ما یقول عُرَیَّةُ قال یقول نهى أبو بَكْرٍ وَعُمَرُ عَنِ الْمُتْعَةِ فقال بن عَبَّاسٍ أُرَاهُمْ سَیَهْلِكُونَ

مسند أحمد بن حنبل  - ج 1 -  ص 3116

من می بینم این کسانی که از شیخین تبعیت می کنند به زودی جزء فرق هالکه می شوند .

در مورد روایت هم که می گوید ضعیف است ولی من در مکتبه شامله که یک قسمتش مربوط به رجال است گشتم سند مطلقا صحیح است .

در ضمن در انساب الاشراف هست که  پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم معاویه را به اسناد صحیح که از أبوسعید خدری است از إبن مسعود است که معاویه را مهدور الدم و واجب القتل می داند. حالا من نمی دانم این مذهب ناجیه مقدسه الهی که از ۷۱ فرقه یهود و ۷۲ فرقه نصاری و ۷۳ فرقه اسلام کشیده شده بیرون همان فرقه ای است که معاویه را رضی الله عنهما می خواند ؟ آیا این مذهب مذهب حقی است که مهدورالدم رسول الله صلی الله علیه و آله را رضی الله عنه می گوید ؟ اینها سؤالاتی است که اگر حضرت آقا جواب دهند خیلی ممنون می شوم . خداحافظ شما

بیننده : عبدالرشید از زاهدان (اهل سنّت)

من سؤالی دارم از آیت الله قزوینی به نظر شما این فرقه ناجیه ای که شما می گویید ، فرقه اهل سنّت است یا شیعه ؟ جوابش را همین الان بدهید تا من صحبتم را ادامه دهم

مجری :

قضاوت با شماست

بیننده :

قضاوت با ما این است که ما ۴ تا مذهب فقهی داریم گوش کن ، ما ۴ تا مذهب فقهی داریم که اینها فقهی است و الان برادران اهل تشیع حضرت آیت الله العظمی مکارم یک مرجع تقلید است و جناب نوری همدانی یک مرجع تقلید است و سبحانی و سیستانی یک مرجع است ، اینها مذاهب فقهی است ، رسول الله صلی الله علیه و آلهمی فرماید از ۷۳ فرقه همان فرقه ای که بر من و اصحاب من باشد ، من از قرآن الان ثابت می کنم که مرتدین بعد از رسول خدا چه کسانی هستند :

در سوره مائده آیه ۵۳ قرآن می گوید :

 یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِینَ یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَنْ یَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ

سوره مائده - آیه ۵۴

اگر درست خوانده باشم ، حالا اینجا قرآن می گوید :

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْكُمْ

ای کسانی که ایمان آوردید یک گروهی از شما مرتد می شوند

فَسَوْفَ

بلافاصله چه کسی با مرتدین جنگ کرد ؟ و اون صدیق اکبر رضی الله عنه بود که با مرتدین جنگید ، معنی سوف در اینجا یعنی بلافاصله

استاد قزوینی :

آقای عبدالرشید شما می فرمایید

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِینِهِ

اولاً معنی این اینکه برخی از شما مرتد می شوند نیست بلکه هرکس از شما از دینش برگردد و مرتد شود ، پس این ثابت می کند براینکه صحابه همه بر دین خدا نماندند و برخی هم مرتد شدند

بیننده :

این درست است

استاد قزوینی :

پس معلوم شد راه صحابه یعنی اینکه ما بخواهیم راه مجموع صحابه را به عنوان راه فرقه ناجیه قرار بدهیم نمی توانیم چون ما که نمی توانیم بگوییم چه کسی از دین خود مرتد شد و چه کسی در دین خود ماند ، می توانید بفرمایید شما ؟ مرتد معنایش چیست ؟ سؤال من را جواب بده ما در خدمت شما هستیم .

بیننده :

مرتد یعنی کسی که از دین بازگردد و اونها هم علامت داشتند

استاد قزوینی :

خدا امواتت را بیامرزد آیا اصحاب ردّه ازدین برگشته بودند ؟


نظرات() 



 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر